Obchodní podmínky | Levnější Hotel v Praze
OBCHODNÍ PODMÍNKY
podnikatele Miroslava Horanského
IČO: 75258986
se sídlem Praha 10, Záběhlice, Ellnerové 3104/4
zapsaného v evidenci živnostenského podnikání Úřadu městské části Praha 10
kontaktní email: info@levnejsihotelvpraze.cz
kontaktní telefon: 00420 / 605 407 932
(dále jen „poskytovatel“)
I. Základní ujednání
- Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).
- Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti poskytovatele a fyzické osoby, která mimo svojí podnikatelskou činnost jako spotřebitel (dále jen „klient“) uzavírá s poskytovatelem příkazní smlouvu ve smyslu ustanovení § 2430 a násl. občanského zákoníku (dále jen „smlouva“) s poskytovatelem prostřednictvím internetové stránky https://levnejsihotelvpraze.cz/ (dále jen „internetová stránka“).
- Smlouvou se poskytovatel zavazuje zajistit rezervaci krátkodobého ubytování v ubytovacím zařízení pro klienta dle jeho volby, přičemž klient vybere ubytovací zařízení z nabídky poskytovatele. Zajištění rezervace ubytování poskytovatele je pro klienta bezplatné.
- Pro vyloučení veškerých pochybností poskytovatel uvádí, že není vlastníkem ani provozovatelem ubytovacích zařízení, která poskytovatel nabízí. Poskytovatel rovněž není stranou smlouvy uzavřené mezi klientem a provozovatelem ubytovacího zařízení a nenese odpovědnost za porušení smlouvy uzavřené mezi klientem a provozovatelem ubytovacího zařízení.
- Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí smlouvy. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
- Tyto obchodní podmínky a smlouva se uzavírají v českém jazyce.
II. Výběr ubytovacího zařízení a uzavření smlouvy
- V případě zájmu o uzavření smlouvy klient vyplní poptávkový formulář na internetové stránce a odešle jej poskytovateli (dále jen „poptávka klienta“). Podmínkou odeslání poptávky klienta je vyplnění všech povinných údajů v poptávkovém formuláři a potvrzení klienta o tom, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a podmínkami ochrany osobních údajů na webu poskytovatele.
- Na základě poptávky klienta poskytovatel vypracuje pro klienta nabídku ubytovacích zařízení odpovídajících požadavkům uvedených v poptávce klienta dále jen „nabídka ubytovacích zařízení“) a zašle jej na emailovou adresu uvedenou v poptávce klienta. Nabídka ubytovacích zařízení obsahuje informace o ubytovacích zařízeních a služeb, které ubytovací zařízení nabízí, cenu ubytování a výši zálohy za ubytování.
- Není-li stanoveno v nabídce ubytovacích zařízení jinak, cena zahrnuje pouze cenu ubytování bez dalších služeb, které příslušné ubytovací zařízení poskytuje.
- Nabídku ubytovacích zařízení poskytovatel zasílá klientovi zpravidla do 3 hodin od obdržení poptávky klienta v pracovní době poskytovatele. Pracovní doba poskytovatele je v pracovní dny mezi 8:00 a 20:00. V případě, že poskytovatel zašle nabídku ubytovacích zařízení po této lhůtě, není povinen klientovi hradit jakoukoli kompenzaci v důsledku prodlení se zasláním nabídky ubytovacích zařízení. Poskytovatel rovněž neodpovídá za prodlení způsobené v důsledku vyšší moci, kterou se rozumí jakákoli mimořádná, nepředvídatelná, objektivní neodvratitelná okolnost znemožňující poskytovateli zaslat nabídku ubytovacích zařízení v garantované lhůtě. Za vyšší moc se považují zejména: živelní pohromy, stávky, válka, mobilizace, povstání, teroristický útok, epidemie, nepříznivé povětrnostní podmínky, porucha poskytovatelem používaných technologií a zařízení nebo nemoci a zdravotní potíže poskytovatele a jeho spolupracovníků.
- Nabídka ubytovacích zařízení je platná po dobu 24 hodin od jejího doručení klientovi. Po uplynutí této lhůty poskytovatel negarantuje volnou ubytovací kapacitu ubytovacího zařízení a cenu ubytování uvedenou v nabídce ubytovacích zařízení.
- V případě, že klient má zájem o rezervaci ubytování v některém z ubytovacích zařízení uvedeném v nabídce ubytovacích zařízení, zašle na emailovou adresu poskytovatele požadavek na provedení rezervace ubytování v příslušném ubytovacím zařízení (dále jen „objednávka“).
- Bez zbytečného odkladu po obdržení objednávky zašle poskytovatel potvrzení o jejím přijetí na emailovou adresu klienta. Přílohou potvrzení o přijetí objednávky jsou tyto obchodní podmínky.
- Poskytovatel se závazně zavazuje pro klienta provést rezervaci ubytování okamžikem odeslání potvrzení o přijetí objednávky na emailovou adresu klienta.
- V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže poskytovatel splnit, zašle klientovi na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku ubytování. Pozměněná nabídka se považuje za novou nabídku ubytovacích zařízení. Poskytovatel se závazně zavazuje pro klienta provést rezervaci ubytování okamžikem přijetí potvrzení klienta o přijetí této nabídky poskytovateli na jeho emailovou adresu.
- Všechny objednávky přijaté poskytovatelem jsou závazné. Klient může zrušit objednávku, dokud není klientovi doručeno oznámení o přijetí objednávky poskytovatelem. Klient může zrušit objednávku telefonicky na telefonní číslo nebo email poskytovatele uvedený v těchto obchodních podmínkách.
- O provedení rezervace v ubytovacím zařízení na základě objednávky poskytovatel informuje klienta a sdělí mu veškeré informace nezbytné k ubytování.
- Závazek poskytovatele provést pro klienta rezervaci ubytování vyplývající ze smlouvy je splněn okamžikem provedení rezervace ubytování u příslušného provozovatele ubytovacího zařízení.¨
III. Platební podmínky, záloha
- Cenu ubytování uhradí klient přímo provozovateli příslušného ubytovacího zařízení.
- Poskytovatel je oprávněn od klienta požadovat úhradu zálohy na ubytování, a to ve výši 5 až 100 % z celkové ceny ubytování (dále jen „rezervační záloha“). Výše rezervační zálohy je uvedena v nabídce ubytovacích zařízení.
- Platební pokyny pro úhradu rezervační zálohy tohoto článku zašle poskytovatel klientovi na jeho emailovou adresu.
- V případě, že klient zruší rezervaci ubytování v ubytovacím zařízení nebo ubytování nevyužije, není poskytovatel, příp. provozovatel ubytovacího zařízení, povinen rezervační zálohu klientovi vrátit. O podmínkách vrácení rezervační zálohy bude poskytovatel vždy předem informovat klienta.
IV. Odstoupení od smlouvy
- Klient, který uzavřel s poskytovatelem smlouvu mimo svojí podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nemůže odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů dle ustanovení § 1829 odst. 1 občanského zákoníku, a to z důvodu uvedeného v ustanovení § 1837 písm. a) občanského zákoníku, který stanoví: „Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty.“
V. Práva z vadného plnění, odpovědnost za škodu
- Práva a povinnost smluvních stran ohledně odpovědnosti poskytovatele za vady se řídí obecně závaznými právními předpisy, zejména ustanovením § 1914 a násl. občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.
- Veškeré nároky vyplývající ze smlouvy o ubytování mezi klientem a provozovatelem ubytovacího zařízení je klient povinen uplatnit u příslušného provozovatele ubytovacího zařízení. Veškeré stížnosti na služby ubytovacího zařízení je klient povinen uplatnit přímo u provozovatele příslušného ubytovacího zařízení. Poskytovatel neodpovídá za případné naúčtování dalších poplatků, které provozovatel ubytovacího zařízení uplatní po klientovi.
VI. Doručování
- Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty (emailu).
- Klient doručuje poskytovateli korespondenci na emailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Poskytovatel doručuje klientovi korespondenci na emailovou adresu uvedenou v poptávce klienta.
- Smluvní strany mohou rovněž vzájemně komunikovat telefonicky. Poskytovatele lze kontaktovat na telefonním čísle uvedeném v těchto obchodních podmínkách, klienta bude poskytovatel kontaktovat na telefonním čísle uvedeném v poptávce klienta.
VII. Osobní údaje
- Podrobné informace o ochraně osobních údajů naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů.
VIII. Mimosoudní řešení sporů
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Pro řešení sporů mezi klientem a poskytovatelem lze rovněž využít platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz, je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
- Poskytovatel je oprávněn k poskytování služeb na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
IX. Závěrečná ujednání
- Veškerá ujednání mezi poskytovatelem a klientem se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak smluvní strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
- Ustanovení občanského zákoníku týkající se ochrany spotřebitele a zákona o ochraně spotřebitele se nevztahují na osoby, které využívají služeb internetové stránky jako podnikatelé. Za podnikatele se, za podmínek stanovených občanským zákoníkem, považuje také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele. Pro účely těchto obchodních podmínek se podnikatelem rozumí ten, kdo jedná v souladu s předchozí větou v rámci své podnikatelské činnosti.
- Všechna práva k internetové stránce, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení internetového stránky, fotek, videí, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží poskytovateli. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat internetovou stránku nebo jeho část bez souhlasu poskytovatele.
- Poskytovatel nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetové stránky nebo v důsledku jejího užití v rozporu s jejím určením. Klient nesmí při využívání internetové stránky používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na její provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetovou stránku a užívat internetovou stránku nebo její část či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jejím určením či účelem.
- Náklady vzniklé klientovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory), hradí klient sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
- Klient tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
- Smlouva včetně obchodních podmínek je archivována poskytovatelem v elektronické podobě a není přístupná.
- Znění obchodních podmínek může poskytovatel měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 1.6.2023.